Dag 209+15 - The Last Frontier - Reisverslag uit Fairbanks, Verenigde Staten van Ingrid & Anthony - WaarBenJij.nu Dag 209+15 - The Last Frontier - Reisverslag uit Fairbanks, Verenigde Staten van Ingrid & Anthony - WaarBenJij.nu

Dag 209+15 - The Last Frontier

Blijf op de hoogte en volg Ingrid & Anthony

12 Juli 2014 | Verenigde Staten, Fairbanks

Tja... zo ben je een paar dagen in de wildernis, en leg je tegelijkertijd ruim 1422 mijl af op de Alaska Highway. Maar elke meter is de moeite waard gebleken. De weg zelf begint vrij druk, maar al snel rijdt je door heuvels met bos, en daarna kronkel je tussen bergen en meren door, met nog sporadisch mensen in een groepje (ofwel dorp).

In Yukon zijn de landschappen het mooiste met sneeuwtoppen, hotsprings, meren en groene dennen- en loofbossen. Alaska (we zijn er!!) is echter minstens zo mooi door de rivieren en moerassen om je heen, en plotseling opduikende bergen (mede door de bewolkte en regenachtige dag van vandaag).

Het weer is trouwens perfect tot nu toe. Vandaag rijdag met merendeel bewolkt, en af en toe periode met regen, maar meeste tijd is zonnig.

De weg zelf is goed van kwaliteit, maar wordt minder hoe verder je in de Yukon komt (gravel, gaten, golfslagbad stukken). Al met al beter dan zandpaadjes in Peru...

En dan het dierenleven. We waren al gezegend in de laatste reisdagen van vorig jaar, maar het houdt hier niet op. Dus wil je wilde dieren zien, elke dag en overal, trap je luie kont uit de bank, boek een ticket Canada (Vancouver of Calgary) en rijdt rond. We hebben zwarte beren gezien, waarvan een met jongen, en sinds gisteren de grizzly beren. We hebben elanden bij onze tent gehad (mama en kindje), maar ook langs de weg zien staan. Kariboes, herten en bisons, maar ook coyote en stekelvarken (!!).

Vandaag hadden we echter het tot nu toe hoogtepunt qua visueel spektakel.. Kijk maar op de foto's bij dit verhaal...

Morgen beginnen we aan de Dalton Highway, die ons brengt aan het eind van de wereld. Over enkele dagen zijn we dan weer terug in Fairbanks, om Denali *Magic Bus* te gaan zien, en langzamerhand terug te rijden naar Vancouver. Maar eerst nog even genieten. Het is hier zo verschrikkelijk mooi!!

Tot snel!

• 12 Juli 2014 - 18:53

Pa En Ma:

Geniet er maar lekker van

liefs pa en ma.

• 14 Juli 2014 - 21:28