Dag 209+27 - Rise up - Reisverslag uit Stewart, Canada van Ingrid & Anthony - WaarBenJij.nu Dag 209+27 - Rise up - Reisverslag uit Stewart, Canada van Ingrid & Anthony - WaarBenJij.nu

Dag 209+27 - Rise up

Blijf op de hoogte en volg Ingrid & Anthony

24 Juli 2014 | Canada, Stewart

Aan al het goede komt een einde, dus ook aan deze reis. Het afmaken van ons avontuur is echt zo goed bevallen, en het voelt nu ook "af".

Het rijden van de Alaska Highway (alle 1.422 mijlen) met zijn natuurpracht, het zien van een mannetjes eland in een plas water, de kerstman, de nacht zonder donker en natuurlijk onze ontmoeting met de Magic Bus. Alles is uitgekomen, soms onverwacht (Magic Bus, die in de film is gebruikt), soms beetje verwacht (gisteren 8 zwarte beren op één dag, dat was dan wel weer veel).

De weg terug van Anchorage naar Vancouver is echter een heel fijn toetje. Om niet dezelfde weg terug te rijden hadden we al een andere route uitgestippeld, die gaandeweg is uitgebreid.

Zo zijn we via Tok en Chicken (jaja) over de Top of the World road naar Dawson city gereden, waar een muziekfestival helaas was uitverkocht. Dus in de kroeg bier, sports en een kleine barfight, zoals in het oude Wilde Westen tijdens de Gold Rush ging. Tijdloos kortom.

Vanaf Dawson naar Takhini Hot Springs gegaan, met mooiste dierentuin ooit bij de warme baden. En daarna naar het zuiden via de Cassiar Highway, met vandaag een kleine spontane detour terug naar Alaska (de 'panhandle', zoals dat stukje hier heet).

Wat dat betekent is een bever, een bald eagle, paar dagen te vroeg om beren van zalm te zien eten (ze zwemmen voor de kust, de zalmen). O, en 2 ontzettend mooie grote gletsjers (hoewel ze jaren geleden nog groter waren). Na een kort uitstapje naar Hyder, Alaska gaan we morgen verder naar het zuiden om op 27 juli in Vancouver aan te komen, via Whistler.

Het is mooi geweest, maar we hebben nog drie dagen rijden voor de boeg. Kom maar op met het wildlife, de sneeuwtoppen, gletsjers en wisselende luchten.

Tot volgende week!!