Dag 131 - Volcan, puente y tarantula - Reisverslag uit San Ignacio, Belize van Ingrid & Anthony - WaarBenJij.nu Dag 131 - Volcan, puente y tarantula - Reisverslag uit San Ignacio, Belize van Ingrid & Anthony - WaarBenJij.nu

Dag 131 - Volcan, puente y tarantula

Blijf op de hoogte en volg Ingrid & Anthony

03 April 2013 | Belize, San Ignacio

Guatamala is bewonderd. En ondanks dat we door Centraal Amerika met enige spoed reizen (om onze achterstand op de planning in de perken te houden), hebben we toch veel kanten mogen zien van het land.

Antigua Guatemala was mede door Semana Santa prachtig, maar ook zonder is het de mooiste stad tot nu toe in onze reis (Sucre in Bolivia volgt op een tweede plek, en dan Cuenca in Ecuador). De veldkeien in de straten,de kleurrijke huizen en uitzicht op vulkanen is schitterend.

Zeker als je op Paaszondag een ochtendwandeling houdt om koffie te gaan drinken, en je denkt dat je knallen van vuurwerk hoort. Totdat je even uitzicht hebt op de vulkanen, en ziet dat de knallen leiden tot rookwolken... Ofwel, je ziet een vulkaan aswolken spuwen!!! Ver genoeg weg, dus supergaaf (dichtbij ook, maar dit was beter)...

Vervolgens naar Lanquin gereden, nog net in de bergen naar het noorden, waar zich een natuurlijk brug over een rivier bevindt, met op de brug allemaal kleine meertjes. Het water uit de rivier loopt dus onder meertjes door, waarvan het water afkomstig is van regenwater uit de bergen. Het rivierwater komt dus niet in de meertjes uit. Ingewikkeld? Foto... Semuc Champey was erg indrukwekkend in ieder geval.

Van Lanquin zijn we vervolgens verder naar het noorden gegaan, naar Isla Flores in het Lago Peten Itza. Knus eilandje, maar vooral de uitvalsbasis voor de Mayastad Tikal. Omdat we een 'sunrise tour' hadden geregeld, staan we al om 2.45 te wachten op de bus, zodat we om iets voor 5 uur in het park zijn. Even wandelen naar de hoogste piramide, en dan wachten. En genieten van vogels (papegaaien en toekans!), coati's en het geluid van de brulapen.

Na de zonsopkomst, die deze keer wat mistig bleek, de ruïnes bekeken, met nog meer dieren, zoals vossen en een boskalkoen, en... een tarantula... Ingrid heeft ondanks haar angst voor spinnen het beestje even vastgehouden, waarna deze nog even bij Anthony mocht lopen over de handen. Supergaaf!!

De ruïnes zijn trouwens ook heel mooi, zo midden in de bossen. Groter dan Copan in Honduras, maar wel minder details in de afwerking. De komende weken zullen we nog een aantal plekken zien, zoals Chichen Itza, Uxmal en Palenque, dus nog genoeg Maya's te zien...

Omdat we ze vroeg in Tikal waren, zijn we ook weer redelijk op tijd terug in Flores, en we besluiten een dagje eerder naar Belize te gaan, zodat we iets relaxter het land kunnen bekijken. Een beetje op ons plan letten is belangrijk, maar het is ook vakantie....

Na 4 maanden Spaans nu weer even Engels praten, hetgeen erg wennen is omdat je zo bent gewend aan Spaans. Maar Mexico lonkt, dus we kunnen nog genoeg Spaans blijven oefenen...

In Mexico laten we weer van ons horen...

Adios amigos!!

• 04 April 2013 - 20:24

Ellen Ebens:

Gaaf hoor, jullie reis! Heb zelf jaren geleden ook erg genoten in Guatemala. Veel plezier gewenst in jullie volgende land Mexico. Ook erg mooi.

• 04 April 2013 - 21:52

Ma:

Wat zullen jullie moeten wennen als jullie weer terug in nederland zijn. veel reisplezier. groetjes en liefs van ons.