Dag 164 - Roads to nostalgia - Reisverslag uit Venice Beach, Verenigde Staten van Ingrid & Anthony - WaarBenJij.nu Dag 164 - Roads to nostalgia - Reisverslag uit Venice Beach, Verenigde Staten van Ingrid & Anthony - WaarBenJij.nu

Dag 164 - Roads to nostalgia

Blijf op de hoogte en volg Ingrid & Anthony

07 Mei 2013 | Verenigde Staten, Venice Beach

We zijn aangekomen in Venice Beach, California na 2 weken met natuurparken. Even weer cultuur na de overweldigende natuur van afgelopen tijd. Ze zetten hier borden neer met ´scenic point´, maar die kunnen echt overal worden neergezet. Dus of ze zijn hier lui, of slechtziend...

De canyons hadden bij het plannen van de reis het gevaar dat ze net als de Inca en Maya ruìnes na een week ´bekend´ beginnen te worden. Vandaar onze selectieve houding bij de keuze van ruines en parken.
Maar de parken blijken onvergelijkbaar. Mesa Verde heeft de klifwoningen, Monument Valley de zandweg door het park met ochtendlicht, Arches de bogen en Canyonlands de lagen met allerlei scheuren, en Bryce heeft kleur. Zion is groen, kleurrijk en hoog, en Grand Canyon immens. Kortom, Sedona begon op de zenuwen te werken met nog meer rode rotsen in groene bossen...

In de natuurparken heerlijk kunnen slapen in de tent, zij het dan af en toe onder alleen het dekbed, maar ook nachten in slaapzak, met thermokleren, onder 2 lagen dekens vanwege 7 graden vorst. Beetje afhankelijk van de hoogte was de nacht frisser of niet. En liggen wij dichter bij elkaar of niet...

De campingplaatsen zijn verder zonder al te veel voorzieningen, ook niet als je besluit een stuk hout te missen. Gevolg is een wigje van hout tussen teen en nagel, en 3 dagen van moeilijk wandelen. Intussen kan Anthony weer schoenen aan, maar slippers in zand is hier een slecht idee dus...

Na de parken nu dus in de stad, en die bereiken via onder andere stukken originele Route 66. Nostalgie op weg naar Vegas en LA dus, ook omdat Anthony er 13 jaar geleden al eens was. Maar zoals dat gaat, veranderen er veel dingen, zeker in Vegas. Een ding blijft wel hetzelfde, namelijk `what happens in Vegas...`...

Intussen zijn we dus in Venice Beach, waar we 2 nachten blijven om morgen Hollywood te gaan bestuderen. Daarna volgen we de Pacific Highway om naar San Francisco te rijden, op wegen die voor ons allebei weer helemaal nieuw zijn. De tijd vliegt, maar gelukkig zijn de wegen dus lang en erg saai... Not...

De VS is een stuk minder avontuur dan Zuid- en Midden-Amerika, maar maken een hoop goed met comfort en goede bewegwijzering. Nu nog de kosten binnen budget houden, maar dat lukt dadelijk weer een stuk makkelijker buiten de steden. En daar gokken in Vegas maar 4 dollar opleverde, is nu zeker dat we half juni verwachten terug te keren naar Nederland. Als je daar ongelukkig over bent, stuur geld...

We gaan wat slaap inhalen na Vegas, en melden ons weer als we in Utah terugkeren over een paar weken...

Adios amigos,

Ingrid and Anthony

• 08 Mei 2013 - 01:20

Ellen Ebens:

Wat een afwisselende reis hebben jullie! Prachtig. Daar kunnen jullie straks thuis nog lang na van genieten. Veel plezier op het laatste stuk van de trip.
    Groet, Ellen

• 09 Mei 2013 - 16:47

Frank Dhossche:

Anthony & Ingrid,
    Ik ga GEEN geld opsturen want ik sta te popelen om jullie reisverhalen en fotomateriaal te horen en zien.
    Mocht ik van gedacht veranderen...weet dan dat Gaston van postcodeloterij langsgekomen is. En met een superlot....kom ik jullie achterna.
    Maar helaas.....ik heb geen postcodeloterijbiljetten....enkel af en toe een euromillionsbiljet...en dat heeft nog nauwelijks iets opgeleverd.
    Hard wroeten dus en sparen om ooit eens zo'n supergeweldigemagetoffeallesomvattendereis-van-je-leven te maken.
    Kom behouden terug en geniet nog van dit formidabel avontuur.
    San Francisco - zeggen mijn vrienden - is één van de mooiste en leukste steden...ter wereld.
    Dus genieten !!!!!
    Tot binnenkort.

• 19 Juli 2013 - 08:29

Anthony:

Dag reizigers,

In de Hollywood Hills op weg naar the Hollywood Sign passeerden we jullie (met
    onze huurauto) waarbij mij de naam 'Anthony Voets' opviel die op jullie opvallende
    voertuig was geplakt. Als naamgenoot voelde ik me verplicht om dit te onthouden
    en je minimaal 1 berichtje te sturen bij thuiskomst. Bij deze!