Dag 139 - Mayas y carrateras - Reisverslag uit San Cristóbal de las Casas, Mexico van Ingrid & Anthony - WaarBenJij.nu Dag 139 - Mayas y carrateras - Reisverslag uit San Cristóbal de las Casas, Mexico van Ingrid & Anthony - WaarBenJij.nu

Dag 139 - Mayas y carrateras

Blijf op de hoogte en volg Ingrid & Anthony

12 April 2013 | Mexico, San Cristóbal de las Casas

Waar waren we ook alweer?.. O ja, Belize was het laatste land voor we in Mexico aankwamen.Belize is het minste land van onze reis...

Kan Belize niks aan doen, die andere landen hadden ook zulke spektakels. Argentinië met de Iguassu watervallen en zandwegen, Chili met Paaseiland en de woestijn, Bolivia met de world's most dangerous road en Sucre, Peru met de Inca's en Carnaval, terwijl Ecuador de Galapagos Eilanden als troef gebruikte naast de jungle in Mindo.

In Centraal Amerika gooide Panama zijn kanaal op tafel, Costa Rica liet natuurschoon zien, terwijl Nicaragua verleidde met mooie steden. Honduras pronkte met het lieftallige dorpje Gracias en zijn ara's, waarna El Salvador met Semana Santa onze harten veroverde en Guatemala had Antigua Guatemala als pronkstuk, naast Semuc Champey.

Belize is gewoon niet zo mooi als je er doorheen rijdt, en daarnaast is het meer een Caraïbisch land dan een Centraal Amerikaans land. Geen salsa, maar reggae. Niks mis mee, maar de pareltjes moet je zoeken. En dat hebben we gedaan, en gelukkig ook gevonden...

Mountain Pine Ridge National Reserve is zeer mooi, met watervallen en vergezichten. Blue Hole Nationaal Park is het gaafste zwembad in de jungle tot nu toe. Snorkelen op het Belize Koraalrif was geweldig, met barracuda's, murenen, koraal en een groene zeeschildpad, naast heel veel pijlstaartroggen. En Lamanai met zijn tweetjes in de vroege ochtend tussen toekans, brulapen en leguanen was een kadootje. Maar daarbuiten was er dus niet zoveel...

Mexico verraste ons vervolgens ook nog eens met snelwegen (we reden weer eens 100 km/uur, zonder gaten!!!) en meer spectulaire Maya ruïnes. Omdat je er duizend kunt bezoeken toch maar beetje selectie gemaakt, omdat we ook al in Honduras, Guatemala en Belize wat plekken hadden bezocht.

Kort: Uxmal heeft de mooiste tempels, Chichen Itza het indrukwekkendste plein (we waren een half uur met zijn tweetjes, zonder andere toeristen!!), Palenque heeft de jungle en Tulum de zee als achtergrond.

Tussendoor genoten van Merida, Santiago de Campeche en nu San Cristobal de las Casas... Allemaal koloniale steden, waarbij de laatste weer in de bergen ligt na een paar dagen van Hollandse vlakte...

Morgenochtend gaan we onderweg naar Oaxaca de Juarez, waar we 2 dagen blijven, en dan richting Mexico Stad. De grootste stad van onze reis met 21 miljoen inwoners. En heel veel moois. En dan richting Texas...

We genieten nog even verder...

Hasta pronto.

• 12 April 2013 - 08:43

Nathalie:

Wauw die foto met het strand !!!! Ben benieuwd naar Mexicooooooooooooooooooo !!! Liefs

• 13 April 2013 - 13:36

Wilma:

Wat een lief engeltje hopelijk kun je je vleugels inklappen.
    gr.en liefs.

• 19 April 2013 - 16:23

Christel + Hylke:

Echt een heel mooi verslag - geweldig wat jullie allemaal doen, het snorkelen maakt ons jaloers...Blijf genieten!

Groeten,
    Christel en Hylke, Woerden

• 19 April 2013 - 22:03

Lydia Bosma:

Ha (b)engel,

Zo.... hier maar eens een berichtje uit het verre Meppel. Wat maken jullie toch een prachtige reis! Heb dienst en jullie reisverslagen met mooie foto's fleuren het wat op hier. Wordt er alleen wel erg jaloers van.....
    Vooral lekker genieten jullie en pas goed op jullie zelf.