Dag 193 - A message from our sponsors - Reisverslag uit Jasper Park Lodge, Canada van Ingrid & Anthony - WaarBenJij.nu Dag 193 - A message from our sponsors - Reisverslag uit Jasper Park Lodge, Canada van Ingrid & Anthony - WaarBenJij.nu

Dag 193 - A message from our sponsors

Blijf op de hoogte en volg Ingrid & Anthony

05 Juni 2013 | Canada, Jasper Park Lodge

Deze reclameboodschap is mede mogelijk gemaakt door Banff en Jasper National Park in Canada. Ting-te-ting-ting...

Deze parken brengen je ogen in de war, tintelen je zintuigen op zoveel manieren dat je gaat duizelen en dan heb je nog de uitzichten. Bij dit stukje zitten 20 foto's (oké, eentje is genomen in Calgary), maar we hadden ook 100 foto's kunnen plaatsen om een beetje beeld te geven van de pracht en praal van dit park. En als we dan ook nog even melden dat we 1 dag regen en 2 dagen bewolkt weer hebben gehad, van de 4 dagen hier...

Van Calgary naar Banff is 125 kilometer "O, de bergen komen steeds dichterbij". Banff zelf is een overdreven, iets te rijk, lelijk dorp, maar dat maakt de omgeving dan meteen nog mooier. Wandelen is heerlijk met frisse lucht en een hert aan de rand van het dorp. Na Yellowstone waren we niet direct onder de indruk...

De volgende dag naar Lake Louise, met meteen een grizzly bij de afslag. Now we're getting somewhere. Vervolgens het bevroren Morraine meer, met wandelpad in de sneeuw. Van "ach, er ligt sneeuw" tot "nu-zit-ik-vast-tot-de-liezen sneeuw". Oh, en omdat we met 4 moesten zijn vanwege beergevaar, 2 Nederlanders op sleeptouw genomen met de illustere namen Piet en Wilma (ja pa en ma, ik heb met jullie gewandeld in Banff, hahaha)...

Dan de Icefield Parkway. Vanwege de regen verwachten we niet veel spektakel qua uitzicht, maar zet een grizzly op 5 meter van de je auto, en wij knippen wel. Bij grizzly's blijf je overigens in je auto zitten, vanwege hun wat wispelturige karakter. Als de grizzly achter je auto doorloopt is dat voor ons ook een reden het gaspedaal te gebruiken. De uitzichten zijn inderdaad verhult, maar daardoor ook mysterieus, en een goede reden eens terug te komen. De Athabasca gletsjer is wel goed te zien, en imposant, net als watervallen, meren en de wolken bij de ijspieken...

In Jasper op zoek naar de camping, maar niet voordat we een zogend jong van een Wapiti (grootste Edelhertsoort) zien met zijn mama. Want ja, we zijn er toch. En dan nog een kleiner muildierhert. Ach, waarom ook niet. En dan vergeet ik nog de zwarte beer eerder op de dag. Het is ook wel wat veel...

Vandaag naar Maligne meer, want daar zit ook veel wildlife. Nou is proefondervindelijk vastgesteld dat als we zoeken, we niet zoveel vinden. Dus verwachten we tijdens de wandeling geen grijze vogel op een halve meter van je in de boom, of elanden net naast het pad, of vlinders die poseren, en zoveel muggen dat je een foto van ze kunt maken, of een Amerikaanse zeeadelaar met nest, waar zijn vrouwtje zit, of een grondeekhoorn, gewone eekhoorn of pica (muisachtige eekhoorn), of nog een zwarte beer, of nog meer muildierherten. Toch?...

Kortom, vanaf 8 juni staat er een Toyota Hilux in Surrey BC. Voor wie Vancouver (van de Olympische spelen, orka's kijken op het gelijknamige eiland en andere natuurparken met zeewater), of net als ons Jasper en Banff eens zelf wil komen bekijken. Jasper is 2 dagen rijden, tenminste als je geen foto's wil maken onderweg. Wil je dat wel, houdt een maandje vrij in je agenda. Net als voor Banff en Jasper. Let us know. Sleutels zijn op te halen vanaf 10 juni in Emmen, Nederland.Bel maar als je je vakantieplannen hier leest...

Terug in Nederland proberen we iedereen zo snel mogelijk weer te zien, maar de eerste week is gereserveerd voor familie. De week daarna is het vooral thuis de boel op orde krijgen, met een hoop post en nog meer 'wennen aan het gewone leven'. Daarna hopen we zo lang mogelijk de belangrijke lessen van deze reis vast te houden, hoezeer deze soms ook niet passen in ons "gewone" leven, met nutteloze stress en geldzucht. Het was namelijk een hele ongewone reis, die één ding duidelijk heeft gemaakt; geniet zolang je kan. We zijn hier voor een leuke tijd, niet altijd voor een lange tijd...

• 05 Juni 2013 - 09:31

Janny:

deze plekken zijn wij ook geweest ca 20 jaar geleden

• 05 Juni 2013 - 10:58

Debby Van Geffen:

Hele mooie foto's.

• 05 Juni 2013 - 11:09

Lisette:

Belachelijk zeg!! Smokkelen ze pa en ma mee in die barrel en mij laten ze thuis!!!

• 05 Juni 2013 - 18:36

Piet En Wilma:

wat hebben we lekker gewandeld met jullie.
    gr en liefs van pa en ma.

• 06 Juni 2013 - 22:12

Frank Uit Zwijnaarde:

Zie ginds komt de stoomb..........euh.....
    jongens toch, is het alweer bijna over.
    aub !!!! keer nog wat terug naar ginder, het zijn zo leuke verhalen om te lezen
    en
    juist ja, die laatste zin was er bal op !
    ik sta te popelen om nog meer mooie verhalen te horen en wellicht schitterende foto's te bekijken. En over foto's gesproken....ik zal ooit een hele dag in een jeep met een stel toffe nederlanders in de Hymalaya. We hebben wel degelijk om de 100 meter gestopt, uitgestapt en foto's genomen......Twee uur later dan de rest kwamen we aan ih volgende dorp.....maar genoten hadden we.
    Tot later en geniet eerst vd familie bij thuiskomst, daarna komen we wel eens tot in Emmen, als ik nog binnen mag na al mijn mailtjes.