Dag 209+10 - On our way - Reisverslag uit Grande Prairie, Canada van Ingrid & Anthony - WaarBenJij.nu Dag 209+10 - On our way - Reisverslag uit Grande Prairie, Canada van Ingrid & Anthony - WaarBenJij.nu

Dag 209+10 - On our way

Blijf op de hoogte en volg Ingrid & Anthony

07 Juli 2014 | Canada, Grande Prairie

Sinds vandaag zijn we eindelijk onderweg. Of ja, de laatste 2 dagen rijden we ook al naar het noorden, maar dat was op wegen die we vorig jaar ook al hadden gereden (tussen Jasper en Vancouver). Vanmorgen zijn we uit Jasper vertrokken, om nu (22.00) in Grande Prairie bij een echte "barn" te kamperen.

De etappe naar Jasper hebben we nu met een tussenstop in Wells Gray provincial park gedaan, hetgeen prachtig is, met heel veel watervallen en mooie kliffen. Ook heeeeeel veel muggen trouwens. Deet gelukkig bij de hand, maar muggen vinden er soms wat op, lijkt het wel.

De zwarte beer in de volgende ochtend maakt echt alle jeuk goed, net als het witstaart hert een kilometer verderop. De rest van de dag naar Jasper veel herkenning.

In Jasper is het wederom schitterend, ook al spattert het af en toe wat. Deze keer Mount Edith Cavall gaan zien, met 3 gletsjers en Mount Whistlers, waar je met de skytram op kunt komen voor 360 graden vergezichten over het hele nationaal park.

En dan vandaag richting het noorden, waar we 5 juni 2013 stopten met onze route. Het is nog wel wat raar, maar Alaska stond vandaag al 2 keer op de borden, dus we zijn écht onderweg!!

Foto's voegen we later toe. Vandaag weer een hele mooie waterval mogen aanschouwen, in Willmore Wilderness Park. Het is groene naaldbomen, wandelen en veel diertjes van vlinders, eekhoorntjes tot beren. We kijken uit naar de komende dagen. To the Last Frontier...

• 07 Juli 2014 - 06:31

Judith:

Heel veel plezier bij dit laatste onderdeel van een prachtig avontuur! Geniet volop :D

Zonnige groeten vanuit het mooie Vietnam

• 09 Juli 2014 - 07:15

Nathalie & Bjorn: